Nieuw in Breda bij Eat Lift Love: PowerMama®  

Eat Lift Love gaat in het najaar in samenwerking met de Core Academy een 8-weekse cursus PowerMama® aanbieden in een small group, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling. Bij Eat Lift Love kon je al terecht voor specifieke 1-op-1 begeleiding tijdens en na de zwangerschap, maar er komt nu dus ook de mogelijkheid om in een groepje van maximaal 8 personen te gaan werken aan je postpartum herstel.

 

Waarom deelnemen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken.

Tijdens de trainingen van het PowerMama® Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed. Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan eguliere trainingsprogramma’s.

Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en
uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten.

 

Wat houdt het in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met fundamental movements zoals air squat, front squat, shoulder press en deadlift.

Het PowerMama® Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

 

Voor wie?

Het PowerMama® programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal  8 tot 10 weken. Vrouwen die al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

 

Wanneer?

De cursus duurt 8 weken en zal in het najaar worden gegeven.

 

Waar?

De trainingen zullen worden gegeven bij Eat Lift Love.

 

Houd mijn website en social media in de gaten voor data en inschrijving! Ga jij komende tijd bevallen, ben je (nog) zwanger in het najaar of ben je al een tijdje geleden bevallen en ervaar je klachten, en zie jij het wel zitten of mee te doen doen aan het PowerMama® Programma? Laat dan alvast hier je gegevens bij me achter en ik houd je op de hoogte! Tot snel!

Advertisements