Ik ben zelf een sportinstructeur geweest en grenzen kennen en stellen voor mijn lichaam kende ik niet. Pijn kwam en ik dacht dat gaat ook wel weer weg. Ik wilde gewoon heel veel van mijn lichaam. Ik kwam dan ook met Nathalie in contact naar aanleiding van vele blessures/klachten aan mijn lichaam die ik door een auto ongeluk heb opgelopen en doordat ik zoveel van mijn lichaam wilde, werd ik uiteindelijk ook enorm beperkt in mijn handelingen.

Ik heb bij Nathalie eerst een intakegesprek gehad waar ik mijn doelen kenbaar maakte. En wat ik verwachtte van de trainingen. Ze luisterde hier heel goed naar. Mijn doel van de trainingen was in opdracht van mijn huidige fysiotherapeute mijn rug te gaan versterken. Maar naast het aansterken was het plezier in sporten terug te vinden ook een groot doel (die was ver weggezakt na het vele sporten en steeds weer die blessures/klachten te hebben).

Ik zag al gauw progressie in mijn trainingen, wat zorgde voor motivatie, maar het allerbelangrijkste voor mij was dat mijn rugklachten enorm verminderen.

Mijn trainingen werden gestart. 1x per week ging ik naar fysio, 1x per week naar Nathalie en 1x per week deed ik zelf de training van die week in de sportschool. Daarnaast voerde ik oefeningen thuis uit en gaf ze me veel bruikbare tips mee met betrekking tot sta/zit/loophoudingen. Focus lag op mijn rug aansterken, maar ook op de bewegingen juist en beheerst uit te voeren. Feitelijk leerde ik opnieuw bewegingen uitvoeren.

Al snel merkte ik dat er verbetering kwam in mijn lichaam. Ik leerde mijn lichaam kennen, maar ook luisteren naar mijn lichaam. Uiteindelijk kon ik ook weer plezier vinden in trainingen, omdat ik progressie in mijn trainingen zag ipv steeds een dalende of stabiele lijn zoals voorheen tijdens lesgeven/sporten. Progressie zorgt voor motivatie, maar allerbelangrijkste voor mij was dat mijn core zo sterk aan het worden was dat ik mijn rugklachten ook enorm voelde verminderen. Door de trainingen weet ik nu ook welke grens ik voor mezelf met sporten kan opzoeken. En kan ik verantwoord toch mezelf uitdagen.

Ik heb met plezier tot 37,5 week in mijn zwangerschap kunnen trainen en dat heeft ook zeker mijn herstel na de bevalling bevordert.

Na ongeveer een half jaar trainen bij Nathalie was ik zwanger. Ik was zelf bang dat alles wat ik tot dan al bereikt had, zou verminderen. Ook was ik bang dat mijn rug niet sterk genoeg was de zwangerschap aan te kunnen. Nathalie was vrij snel op de hoogte van de zwangerschap en vanaf dat moment werd ik al gerust gesteld. Ik kon gewoon door blijven trainen en gedurende de zwangerschap zouden we trainingen aan gaan passen. Doelstelling bleef de rug aansterken door coretraining . En een andere doelstelling was fit de zwangerschap door te komen. Tijdens de zwangerschap vervolgde ik mijn trainingen zoals ze waren. De intensiteit werd aangepast en naar het einde van de zwangerschap toe ook steeds meer de oefeningen, omdat mijn bolle buik natuurlijk wel in de weg kwam te zitten. Mijn trainingen werden uiteindelijk hele functionele trainingen waar ik in het dagelijkse leven veel nut van had, waardoor ik fit en met plezier kon blijven trainen tot ik 37,5 week zwanger was. Mijn core was zo aangesterkt en dat kon ik tijdens zwangerschap ook behouden. De verloskundige gaf vaak aan dat ik sterke buikspieren had. Dat was voor mij een extra bevestiging dat de trainingen niet voor niks zijn geweest en geen moment spijt van de keuze om een personal trainer in te schakelen. Van de trainingen tijdens de zwangerschap heb ik ook veel geleerd. Deze bevatte naast coretraining bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen die mij tijdens de bevalling hebben geholpen.

Helaas ben ik bevallen met een keizersnede. Ik merk wel dat door mijn sterke core het lastig is om de buikspieren niet te gebruiken tijdens herstel en dat mijn hoofd vaak meer wilde dan mijn lichaam, maar doordat ik heb kunnen trainen tot bijna aan het einde van mijn zwangerschap kon ik wel fit de bevalling in, mijn herstel bevorderen en in ben ik in staat naar mijn lichaam te luisteren. Ik was vrij snel na de keizersnede weer op de been en kon vrij snel wandelen en hersteloefeningen uitvoeren.

Inmiddels train ik nu een jaar bij Nathalie en zal dit zeker ook nog even blijven doen om oude maar ook nieuwe doelstellingen te gaan behalen. Kijk nu al uit naar het moment dat ik weer mag gaan sporten ๐Ÿ™‚

Dank je wel Nathalie voor alle fijne trainingen afgelopen jaar, je luisterend oor, maar ook al je tips! En dat op elk moment van de week tijdens training of via mail/app.

Advertisements